GRYWALIZACJA / KOMUNIKACJA WARTOśCI

Grywalizacja dla pracowników Skanska w Polsce

„Razem Lepsi” to projekt, w którym w oparciu o  dogłębne badanie potrzeb pracowników różnych kulturowo spółek, w  bardzo przemyślany sposób wykorzystano grywalizację do wzmocnienia zaangażowania i poprawy współpracy pomiędzy 400 pracownikami 5 spółek Skanska w nowym biurze w Warszawie.

Grywalizacja, będąca elementem długofalowego planu komunikacji przeprowadzki, trwała przez 3 tygodnie. Rozpoczęła się podczas eventu otwarcia biura, gdzie pracownicy byli zapraszani do gry przez ambasadorów zmiany wspieranych przez hostessy, zbierając pierwsze punkty w grywalizacji. Aby już od samego początku zaintrygować i zachęcić pracowników do gry, zaproszenia, które otrzymali na event były w formie puzzle. Układane podczas otwarcia przez pracowników puzzle stworzyły mozaikę z hasłem „Razem Lepsi”, które było również nazwą rozpoczynającej się gry.

Począwszy od kolejnego dnia, pracownicy codziennie byli zapraszani do wykonania 10 zadań, których celem było zapoznanie z biurem (np. znajdź na mapie), zapoznanie z nowymi obowiązującym zasadami pracy (ABW), przypomnienie wartości firmy, wiedza o rozwiązaniach oferowanych przez firmę na rynku, Zielona Edukacja (CSR), etc.

Nasza grywalizacja każdego dnia angażowała coraz więcej osób. Pytania na bieżąco były dopasowywane do potrzeb i zapytań pracowników, z każdym kolejnym dniem przybywało zadań mających na celu poznanie się i integrację (np. wrzuć zdjęcie z kimś kogo właśnie poznałaś/eś…).

Zobacz wideo

 

Dodatkowo, poprzez platformę pracownicy mogli zapisywać się na turnieje rozgrywek na konsolach xBox (turniej Skanska FiFa Cup) i rozgrywki w piłkarzyki – pracownicy w ramach zorganizowanych rozgrywek, w których wzięli udział także członkowie Zarządu, poznali się, wspólnie kibicowali, robili zdjęcia, etc.

W ramach grywalizacji, każdy z pracowników miał szansę zdobyć nagrodę w rywalizacji indywidualnej związaną m.in. z dojazdem do pracy (kody Veturillo),hulajnogi, gadżety eco… Do zdobycia były także nagrody w ramach rywalizacji zespołowej.

Rezultaty

Już w pierwszych 2 godzinach gry, aż 80 osób włączyło się do zabawy. W całej grze aktywnie grało blisko 60% pracowników. Dzięki różnym zadaniom i wysokiej aktywności pracowników, udało nam się zdobyć 351 gotowych do wykorzystania do działań EB, zdjęć wykonanych przez pracowników. W codziennie przeprowadzanych ankietach w sumie uzyskaliśmy  70% frekwencję i 1902 odpowiedzi, które na bieżąco dawały informacje o nastrojach i potrzebach pracowników.

 

ZOBACZ TAKŻE

GRYWALIZACJA / KOMUNIKACJA WARTOśCI

Projekt mentoringowy dla działu HR i warsztaty dla menadżerów 10CLouds

Obecna od prawie 10 lat na rynku firma z małego zespołu urosła do firmy zatrudniającej ponad 120 osób z dalszymi planami dynamicznego rozwoju, w tym powiększania zespołu.

GRYWALIZACJA / KOMUNIKACJA WARTOśCI

Komunikacja przejęć i fuzji w Ingersoll Rand a terenie EMEA

Ingersoll Rand, amerykańska firma z europejską siedzibą w Belgii, w swoim portfolio zrzesza marki takie jak Trane, Club Car, Ingersoll Rand, i Thermo King. Firma od wielu lat dynamicznie się rozwija, czego elementem są zmiany organizacyjne, w tym fuzje i przejęcia.

GRYWALIZACJA / KOMUNIKACJA WARTOśCI

Warsztat dla 100-osobowego zespołu menadżerskiego grupy Amica

Amica, polski producent przemysłu elektromaszynowego, kwartalnie zaprasza zespół menadżerski na spotkanie z zarządem, w którym udział bierze około 100 liderów. Celem kolejnego spotkania była ocena wdrożenia projektu wdrożenia kultury feedbacku w organizacji.

GRYWALIZACJA / KOMUNIKACJA WARTOśCI

Warsztaty budujące kompetencje menadżerskie dla Aquanet

Po szczegółowej analizie potrzeb różnych grup pracowniczych, jednym z obszarów który wymagał wsparcia była komunikacja liderska. Pracownicy jako najważniejsze źródło informacji wskazali właśnie menadżerów, stąd do firmowych celów strategicznych został dołączony cel wzmocnienia kompetencji komunikacyjnych kadry menadżerskiej.

[gtranslate]