Konferencja iComms
Zagwarantuj sobie uczestnictwo
zapisz się już teraz!
Grywalizacja, będąca elementem długofalowego planu komunikacji przeprowadzki, trwała przez 3 tygodnie. Rozpoczęła się podczas eventu otwarcia biura, gdzie pracownicy byli zapraszani do gry przez ambasadorów zmiany wspieranych przez hostessy, zbierając pierwsze punkty w grywalizacji. Aby już od samego początku zaintrygować i zachęcić pracowników do gry, zaproszenia, które otrzymali na event były w formie puzzle. Układane podczas otwarcia przez pracowników puzzle stworzyły mozaikę z hasłem „Razem Lepsi”, które było również nazwą rozpoczynającej się gry.
Począwszy od kolejnego dnia, pracownicy codziennie byli zapraszani do wykonania 10 zadań, których celem było zapoznanie z biurem (np. znajdź na mapie), zapoznanie z nowymi obowiązującym zasadami pracy (ABW), przypomnienie wartości firmy, wiedza o rozwiązaniach oferowanych przez firmę na rynku, Zielona Edukacja (CSR), etc.
Nasza grywalizacja każdego dnia angażowała coraz więcej osób. Pytania na bieżąco były dopasowywane do potrzeb i zapytań pracowników, z każdym kolejnym dniem przybywało zadań mających na celu poznanie się i integrację (np. wrzuć zdjęcie z kimś kogo właśnie poznałaś/eś…).
Dodatkowo, poprzez platformę pracownicy mogli zapisywać się na turnieje rozgrywek na konsolach xBox (turniej Skanska FiFa Cup) i rozgrywki w piłkarzyki – pracownicy w ramach zorganizowanych rozgrywek, w których wzięli udział także członkowie Zarządu, poznali się, wspólnie kibicowali, robili zdjęcia, etc.
W ramach grywalizacji, każdy z pracowników miał szansę zdobyć nagrodę w rywalizacji indywidualnej związaną m.in. z dojazdem do pracy (kody Veturillo),hulajnogi, gadżety eco… Do zdobycia były także nagrody w ramach rywalizacji zespołowej.
Już w pierwszych 2 godzinach gry, aż 80 osób włączyło się do zabawy. W całej grze aktywnie grało blisko 60% pracowników. Dzięki różnym zadaniom i wysokiej aktywności pracowników, udało nam się zdobyć 351 gotowych do wykorzystania do działań EB, zdjęć wykonanych przez pracowników. W codziennie przeprowadzanych ankietach w sumie uzyskaliśmy 70% frekwencję i 1902 odpowiedzi, które na bieżąco dawały informacje o nastrojach i potrzebach pracowników.
Obecna od prawie 10 lat na rynku firma z małego zespołu urosła do firmy zatrudniającej ponad 120 osób z dalszymi planami dynamicznego rozwoju, w tym powiększania zespołu.
Ingersoll Rand, amerykańska firma z europejską siedzibą w Belgii, w swoim portfolio zrzesza marki takie jak Trane, Club Car, Ingersoll Rand, i Thermo King. Firma od wielu lat dynamicznie się rozwija, czego elementem są zmiany organizacyjne, w tym fuzje i przejęcia.
Amica, polski producent przemysłu elektromaszynowego, kwartalnie zaprasza zespół menadżerski na spotkanie z zarządem, w którym udział bierze około 100 liderów. Celem kolejnego spotkania była ocena wdrożenia projektu wdrożenia kultury feedbacku w organizacji.
Po szczegółowej analizie potrzeb różnych grup pracowniczych, jednym z obszarów który wymagał wsparcia była komunikacja liderska. Pracownicy jako najważniejsze źródło informacji wskazali właśnie menadżerów, stąd do firmowych celów strategicznych został dołączony cel wzmocnienia kompetencji komunikacyjnych kadry menadżerskiej.